Filip C. 02 juli 2019
In “Vuurstorm” het debuut van Frank Goldammer, maken we voor het eerst kennis met Max Heller, een ietwat eigenwijze rechercheur in nazi Duitsland aan het einde van de tweede Wereldoorlog. Max gaat op zoek naar een geheimzinnige seriemoordenaar die ronddoolt in Dresden net voor, maar ook nog na de verschrikkelijke bombardementen op de stad. Langs alle kanten krijgt hij tegenwerkingen bij zijn speurtocht en de mogelijke kandidaat seriemoordenaars zijn doorheen het verhaal legio. Wat iedereen verwacht bij een eerste thriller van een reeks, is dat de rechercheur uiteindelijk de seriemoordenaar vindt. Dat gebeurt dan ook in dit boek, maar zelfs de aandachtige lezer wordt meermaals op het verkeerde been gezet, waardoor de auteur de spanning in het verhaal weet te behouden. Zelf vind ik de tijdspanne waarin het verhaal zich afspeelt iets te langdradig, maar dat zal het gevolg zijn van de vele boeken die steevast op enkele dagen een kant en klare oplossing hebben voor een moord. Al bij al een vlot lezend boek, dat zijn plaats in mijn boekenkast zeker verdient. Uitkijken naar de vertaling van de volgende delen in deze reeks.

Meer recensies van Filip C.