Je zal nooit meer normaal naar bergen kijken

Ingrid Do 25 september 2020
Een boek in de traditie van Stephen King. Aan de hand van de aantekeningen van de personen die in het boek voorkomen, wordt het verhaal van Nick verteld die tijdens een angstig avontuur tijdens het bergklimmen ernstig gewond raakt. Zijn vriend Augustin heeft de tocht niet overleefd. Nick heeft het wel overleefd, maar is niet ongeschonden uit de bergen gekomen. Rondom Nick waren vreemde krachten rond. Zijn Amerikaanse vriend Sam staat hem bij door dik en dun en komt er achter dat "Mijn vriendje supernaturaly possesed" is.
De proloog begint spannend, maar er wordt dan overgeschakeld naar het hoofdverhaal. Halverwege kabbelt het boek een beetje voort, maar het wordt uiteindelijk weer enorm spannend. Het boek is niet alleen een horror boek, maar daarnaast vind ik het ook een liefdesverhaal over de onvoorwaardelijke liefde van Sam voor Nick. Door het boek werd ik me ook meer bewust van de krachten van de natuur.

Meer recensies van Ingrid Do