'De moed van imperfectie' Brené Brown

"Laat gaan wie je denkt te moeten zijn"
De interesse voor dit soort boeken ligt hem in het feit dat ik zo nu en dan wel wat input kan gebruiken. Vooral wanneer het gaat om bijvoorbeeld "perfectie" los laten en compassie hebben voor jezelf.
Daar waar ik de zelfhulpboeken van Amerikaanse afkomst vaak schreeuwerig en belerend vind is Brené Brown dat zeker niet. Ze is oprecht en eerlijk, daarbij put ze uit eigen wetenschappelijk onderzoek en ervaring. Dat maakt haar boek openhartig, warm en toegankelijk.
Achterkant: ... 'bezield leven': leven vanuit het gevoel dat je de moeite waard bent. Ze beschrijft hoe compassie, moed en verbondenheid een belangrijke plek in he leven kunnen krijgen. De moed van imperfectie gaat over de levenslange reis van 'wat zullen anderen wel niet denken?' naar 'ik ben goed genoeg'.
Kortom, een boek vol met inzichten en praktische tips, ondergebracht in termen van: 'nieuwe moed' en 'wegwijzers'. Mijn exemplaar, inmiddels vol met aangebrachte tabs, ligt als "bijbel" op mijn nachtkastje om het zo nu en dan op te pakken wanneer ik weer even een steuntje nodig heb.

Meer recensies van Iti boekjuweeltjes