Een "Feelgood" drama

Iti boekjuweeltjes 29 oktober 2019
'Moet je het snappen om hét te begrijpen, De essentie van dit alles om ons heen, en hoe leer je in hemelsnaan jouw plaats erin te vinden? Ik vind het nogal ingewikkeld. Want moet je iets gedaan hebben voordat je voorgoed je ogensluit? Een soort lijstje hebben afgewerkt?'

Mooie vragen die in gedachten aan Flo voorbijtrekken tijdens de uitvaart van de opa van haar beste vriend Sam...
Na deze begrafenis raakt Flo in haar leven de draad steeds een beetje meer kwijt. Alles en iedereen duwt ze van haar weg en sluit zich van de wereld af met haar verleden. Ze moet die draad weer weten te vinden en met haar verleden in het reine zien te komen, wat maakt dat ze halsoverkop bijzondere beslissingen neemt.

Dit boek draagt een boodschap met zich mee, 'fouten maak je in het leven, durf ze in te zien, durf te kiezen en durf te luisteren. Naar jezelf en naar de ander.'

Aan de start verwachte ik een grappig feelgoodboek. Dat is #LIEF echter niet, hoewel het aan het einde wel een mooie feelgoodtwist heeft.
In het begin gebeurt er veel waar samenhang lijkt te ontbreken en de schrijfstijl is een stijl waar ik aan moest wennen. Dat maakte het voor mij lastig om prettig in het verhaal te blijven. En toch heeft het me uiteindelijk weten te boeien. Want ik wilde weldegelijk weten hoe dit verhaal zou eindigen.

Meer recensies van Iti boekjuweeltjes