Mooi debuut!

Laurenbetweenthelines 30 december 2023
Alweer het laatste boek en de laatste recensie voor dit jaar, wat vliegt de tijd. 'Bevroren levens' heeft mij aangenaam weten te verrassen. Twee verhaallijnen, twee uitersten, twee leefwerelden die samenkomen. Naar het einde van het verhaal toe werd de spanning nog een beetje opgevoerd.

Ajuna en haar broer Dashi groeien op aan de oevers van het Baikalmeer. Aan de andere kant van de wereld leren we Sophia Lambert en haar moeder Stella en dochter Katherine kennen. Beide vrouwen en hun verhaal zijn zo verschillend, maar hebben toch een gelijkaardige zoektocht die hun uiteindelijk ook zal samenbrengen.

Ik vond 'Bevroren levens' naast vlot lezen ook gewoon heel interessant omdat het redelijk diep ingaat op een cultuur waar ik weinig tot niets over wist. Want laat ons eerlijk zijn, Siberiƫ komt niet direct in je op om te gaan bezoeken. Het is altijd aangenaam om iets bij te leren, naast een sterk verhaal. Inge wist mij als lezer alvast nieuwsgierig te maken naar de cultuur, de regio maar zeker ook naar het verhaal van Ajuna en Sophia.

Een vlot en mooi debuut in een ijskoude setting, dat menig lezer zal weten te verwarmen.

Meer recensies van Laurenbetweenthelines