prachtig liefdesverhaal

Liesbeth Jochemsen 01 augustus 2022 Auteur
Ik kocht dit boek tijdens een sale van AnderWereld.
Aan het begin van dit boek staat dat je het op twee manieren kunt lezen. Zoals een gewoon boek, of met allerlei extra's. Ik las dit boek op de gewone manier.
Het gaat over Machteld. Ze is de dochter van een molenaar en houdt van dansen. Op een dag wordt ze gevraagd om de kinderen van de Heer dansles te geven, de tweeling Albaric en Vallerie. Zij zullen binnenkort debuteren in de hogere kringen. Vanwege de uitbraak van Toverij, een alles verwoestende magische macht, moeten ze het doen met dit dorpsmeisje. Het contrast tussen het leven op het kasteel en dat in het dorp is groot, maar toch ook niet.
Als lezer zie je de liefde tussen Machteld en Vallerie opbloeien. Een liefde die verboden is, en dat weten ze al te goed. Hun opbloeiende liefde wordt prachtig beschreven, ik leefde helemaal met hen mee. Dat geldt ook voor het vele dansen in het boek. Ik kreeg zin om ook te dansen.
Behalve de hoofdpersonen, waren Mami en Jolijne mijn favoriete personages.
De cover is gemaakt in de kleuren van de zonsopkomst. Hierbij valt de zon precies in de O van het woord “zon”. Erg mooi gedaan.
Hoewel in dit boek fantasy voorkomt, is het naar mijn mening meer een liefdesverhaal tegen een middeleeuwse achtergrond. Een prachtig, ontroerend verhaal dat liefhebbers van fanatsy, young adult en/ of historische romans zeker zullen waarderen.

Meer recensies van Liesbeth Jochemsen