Leuke cozy crime

Marieke Scheers 25 oktober 2019 Hebban Recensent
Een cozy crime verhaal wat speelt in Heart’s Harbor op Valentijnsdag. Callie Aspne, die bij haar oudtante in een vintage tearoom werkt, organiseert een speciaal Valentijns feest met boeken, thee en muziek. Alles gaat goed, tot er een moord plaatsvindt. Vanaf dat moment gaat er van alles mis en blijkt Callie overal mee te maken hebben, terwijl ze dat helemaal niet wil.

Het is een leuk verhaal en makkelijk te lezen. Het is een derde deel in een serie: The tea and read mystery serie, en de personages zouden al bekend moeten zijn door de andere twee delen. Toch kan dit derde deel los worden gelezen, maar om de achtergrond van de personage te begrijpen is het leuke om eerst deel een en twee te lezen.

Er gebeurt best veel in het niet al te dikke boek. Vrienden van Callie komen in persoonlijke problemen, waar ze niet zoveel aan kan doen. Maar ze kan haar oudtante wel helpen om deze moord op te lossen. Er zijn genoeg verdachten. Haar vriendje, die tevens hulpsheriff is, vind het maar niets dat ze zich met een moordonderzoek bemoeit. Ze is al eerder in de problemen gekomen en dat wil hij niet weer.

Uiteindelijk wordt de moordenaar gepakt, maar vrienden van Callie verlaten Heart’s Harbor om hun problemen op te lossen. Callie blijft achter in de tearoom van haar oudtante. Zullen haar vrienden weer terug komen? Dat is waarschijnlijk een basis voor een nieuw deel in deze serie.
Een leuke cozy crime, ik heb het met plezier gelezen.

Meer recensies van Marieke Scheers