Realistisch verhaal

Marieke Scheers 23 maart 2020 Hebban Recensent
Het boek Writers en lovers leek me geweldig. Een boek over boeken/schrijvers en de liefde, een ideale combinatie om over te lezen. Toch was het niet direct een schot in de roos. Het boek begint vrij depressief. Hoofdpersonage Casey heeft onlangs haar moeder verloren en haar relatie is pas uit. Ze woont in een ruimte dat eigenlijk en schuurtje is waarin planten werden verpot en ze werkt zich uit de naden in een restaurant voor een laag salaris. Ze heeft schulden bij diverse creditcardbedrijven en is al zes jaar bezig met het schrijven van een boek. Geen onderwerpen waar je blij van wordt.

Toch weet het verhaalde hele tijd te boeien. Casey is een interessant personage. Ze draagt zoveel oud zeer met zich mee, maar weet zich toch te redden. En langzaamaan maakt ze vrienden, zowel op het werk, als onder schrijvers die ze ontmoet en ze vindt weer de liefde.
Het is het verhaal in een notendop, want er gebeurt veel meer, het is een alledaags verhaal van een jonge vrouw in Amerika die tobt met werk, schulden, gezondheid en haar plek in het leven. Het heeft een melancholische ondertoon, maar het gaat ook over hoop en het maken van keuzes. Voor Casey komt het goed.

Writers and lovers is een goed geschreven roman, geen licht en luchtig verhaal, maar wel met enige humor een realistisch verhaal neergezet over rouw, vriendschap en liefde.

Meer recensies van Marieke Scheers