Giftige vriendinnen

MarYan 02 augustus 2020
Dit is het 2e boek wat ik las van deze schrijfster, ik las kortgeleden Bed&breakfast die me aangenaam verraste.

Ook Gifspoor is een leuk en spannend boek, vooral ook als je van tuinieren houdt. Er worden een paar giftige tuinplanten besproken...:)
Zie jij het verschil tussen Daslook en Lelietje van Dalen.? Het blad lijkt sprekend op elkaar!

*Dosis sola facit venenum – De dosis bepaalt of iets gif is*
Paracelsus, zestiende eeuw (Zwitsers arts, theoloog,
alchemist, astronoom)

Het verhaal speelt zich af in Zeeland en bevat 106 korte hoofdstukken die wisselen van voorjaar naar najaar, wat het ook nog spannender maakt. Er zit sowieso veel vaart in het verhaal.

In het voorjaar zitten we met de 3 dames in een verwaarloosd landhuis in Engeland... Olga is een lieverd en wat dementerend, wat ze geheim probeert te houden en ze is de kok van het gezelschap, Lizzy is haar vriendin maar die doet niet zo aardig. Waarom is ze zo gespannen? Kate ontmoette de 2 vriendinnen op een eerdere tuin reis, ze is nogal met haar uiterlijk bezig en heeft een blog.. Zij heeft het landhuis geërfd wat ze nu samen zullen opknappen, er zit een heerlijke verwilderde tuin bij.
Dan is er nog chauffeur Felix, door Lizzy aangesteld en een verstekeling Romy..een backpacker.
Er gebeuren rare dingen, er zijn geheimen..verwarring, wie wil wie vermoorden en waarom..

In de hoofdstukken die in het najaar spelen gaat rechercheur Noor aan de slag met een al gesloten dossier. De onopgeloste moord op een onbekende vrouw blijft haar bezighouden..ook in haar vakantie.
 Als ze zich in een flits iets herinnert van haar bezoek aan een opentuinen route in het voorjaar gaat ze op jacht!

Het einde is minder spectaculair als in Bed&breakfast maar toch ook verrassend. Ik heb wel een paar vraagtekens bij bepaalde scènes maar daar kan ik hier niet over uitweiden.

Een fijn boek om in de tuin of aan het strand in te duiken!

Meer recensies van MarYan