Genoten in (niet mijn) stijl

M.G. Pauwels 20 november 2020
Ik schafte met dit eBook eens aan op een moment dat Hebban lezers aanmoedigde om uit hun comfortzone te gaan. Dit boek is er daar zo een voorbeeld van. Dit is zo een typische chicklit, die ik normaal links zou laten liggen. Dat heb ik bij deze niet gedaan.
Het onderwerp is simpel. Je volgt het relaas van een jonge vrouw, Julie Jonkers, het hoofdpersonage die het verhaal vanuit haar perspectief vertelt. Zij is het ik-personage. Ze is tweeëntwintig en aan het afstuderen aan de universiteit. Ze werkt ook nog in een inloophuis.
Dan ontdekt ze dat ze compleet ongepland zwanger is. Aan de vader heeft ze niet meteen iets. Die kan en wil de verantwoordelijkheid niet nemen. Haar moeder en haar vriendinnen zijn er wel voor haar, al is het duidelijk dat ze ook op haar familie en zeker op haar oerconservatieve grootmoeder ook niet meer moet rekenen.
De wanhoop en de paniek straalt door heel het verhaal, maar ook de humor is zalig. Ja, ik ga met een douche trouwen, geloof ik.
Dit boek is dus echt compleet mijn stijl niet ,maar ik hield wel van de anekdotes in het inloophuis. Ik heb zelf ook stage met een vergelijkbare doelgroep gedaan en kon me daar wel plaatsen. Over zwangerschappen ken ik niets. Bij het lezen van dit boek vraag ik me af of ik echt iets gemist heb door geen kinderen te hebben.
Het enige jammere vind ik dat het zo abrupt stopt met de geboorte. Een deel van mij zit nog vol vragen, onder andere hoe het met die vliegende sigaar Arthur is afgelopen.
Nu ja, dat is dan een pluspunt, als ik meer wil weten en eigenlijk nog verder wilde lezen. Omdat het dus eigenlijk compleet mijn ding niet was, toch positief overrompeld werd, een afronding naar boven voor 5 sterren.

Meer recensies van M.G. Pauwels