Een aparte leeservaring

M.G. Pauwels 29 november 2022
Hoe kan je dit boek het best omschrijven? Het zijn allemaal min of meer losse verhalen die toch verband houden. Best kan je het omschrijven met een raamvertelling.
Als de geliefde van prinses Fealine verdwijnt, treurt ze weg. De koning schrijft een wedstrijd uit. Wie zijn dochter aan het lachen krijgt, mag met haar trouwen. Wat is er met haar geliefde gebeurd, wie doet haar lachen?
Op al deze vragen krijg je in de loop van dit boek een antwoord. De inspiratie komt uit gekende sprookjes, maar de auteur geeft er een eigen twist aan.
Ik vond het een leuk boek en het drinken van kamillethee is bij het lezen niet verreist, maar wel een aanrader. Over het eten van varkensgebraad kan gedebatteerd worden.
In ieder geval: ik geef het 4 sterren. Het leest vlot weg. Als er een minpunt zou zijn, is het dat het mogelijk niet geschikt is voor mensen die een traditionele roman met een rechtlijnig verhalen wensen.

Meer recensies van M.G. Pauwels