Een bejaarde cosy crime

Michelle van Oosterom 11 februari 2024
De moordclub op donderdag is terug! In deze cosy crime reeks gaan de vier bejaarde speurneuzen weer op onderzoek uit. Dit keer speelt een van Elizabeth's exen een grote rol plus gestolen diamanten met een waarde van 20 miljoen pond die toebehoren aan een maffiabaas. Genoeg avontuur te beleven voor Elizabeth, Joyce, Ibrahim en Ron.

Wat een heerlijk concept. Bejaarde speurneuzen die overal alles voor elkaar krijgen en zo hun krachten bundelen om mysteries op te lossen. Dat alleen al geeft mij Agatha Christie vibes.
Het plot zit sterk en goed uitgewerkt in elkaar en de auteur weet je heel subtiel op het verkeerde been te zetten. De schrijfstijl is snel weg te lezen mede door de wisselingen in perspectieven. Naast wisselingen van personages wisselt het ook van alwetende verteller naar ik-verteller. Hierdoor moet je even schakelen maar het is niet storend en de ik-verteller: Joyce is zeker van toegevoegde waarde.
Mijn favoriete personage is dan ook Joyce. Ze komt lief en behulpzaam over. Een beetje een rustige volger al is ze onderliggend doortastend en intelligent. Maar het is eigenlijk onmogelijk om niet van alle personages te gaan houden!

Meer recensies van Michelle van Oosterom