Verrassend en origineel

Nancy Bastiaans 30 maart 2020 Auteur
‘Na de val’ wordt gepresenteerd als een roman en bij het zien van de cover is dat ook wat ik verwachtte. Ik kreeg meer.
Het is geschreven vanuit hoofdpersonage Sofie. Na het onverwachte overlijden van haar vader staat Sofie er alleen voor. Gedurende het opruimen van haar vaders appartement zijn de in eerste instantie luttel lijkende details rondom de dood van haar vader, aanleiding voor Sofie om op zoek te gaan naar antwoorden. Wat lijkt op iets dat ze doet ingegeven door rouw, ontvouwt zich tot een waar mysterie waardoor dit boek thrillerachtige elementen krijgt. De spanning die subtiel wordt opgebouwd, liet mij als lezer telkens in het ongewisse over waar het verhaal naar toe zou gaan. Bleef het bij een zoektocht naar het ontstaan van de heersende familiedynamiek of was er veel meer aan de hand. De uiteindelijke ontknoping had ik niet kunnen bevroeden.
Wat me vooral goed is bevallen is dat wanneer ik dacht: dit is wel vergezocht of niet relevant, dan was het dit uiteindelijk allesbehalve.
Alles klopt.
Wat betreft de schrijfstijl kan ik kort zijn: dit is wat mij betreft schrijven. Met weinig woorden doeltreffende beelden en personages creëren en een toch wel complexe verhaallijn eenvoudig doen laten overkomen.
Ik ben zeer enthousiast en ben blij kennis gemaakt te hebben met deze getalenteerde schrijver.
Vijf sterren.

Meer recensies van Nancy Bastiaans