Ik las Kamer 305 van Yvonne Franssen.

Mijn leeservaring:
Het begin: Rondom een hotel en specifiek in kamer 305 speelt zich van alles af. In korte hoofdstukken wordt vanuit verschillende personages telkens een tipje van de sluier opgelicht. Hoewel ik me kan voorstellen dat het als verwarrend- even doorzetten- wordt ervaren, is dat het wat het voor mij meteen spannend maakt en intrigerend, want de vraag wat is er in godsnaam aan de hand is, liet mij niet los. Ik moest verder lezen.

Het verhaal:
Er zijn twee duidelijke verhaallijnen. Eén betreft die van Eva en het gezin waarin ze opgroeide. De vader van Eva wordt vermoord.
De tweede lijn gaat over een man en een vrouw die een affaire hebben. De echtgenote van de betreffende man verdwijnt spoorloos.
In Eva’s zoektocht naar de dader van de moord op haar vader, kruisen de paden van het overspelige stel en Eva. Dit leidt tot een onverwachte plot met een einde waar mij even de rillingen van over de rug liepen.

Minpuntje: sommige beschreven acties deden mijn wenkbrauwen fronsen en waren wat mij betreft niet geloofwaardig. Het verhaal is echter sterk en spannend genoeg en het kon mijn leespret niet drukken.

Schrijfstijl: Yvonne schrijft prettig. Geen onnodig ingewikkelde zinsconstructies, maar ook niet zo eenvoudig dat ik het als te simpel of kinderlijk ervaar. Er zit een vaart in die ik persoonlijk als zeer prettig ervaar.

Vanwege het minpuntje kom ik op een waardering van 3,5 en rond het naar boven af omdat Yvonne de spanning goed weet vast te houden.

Reacties op: Spannend

Kamer 305 - Yvonne Franssen
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,95 Bestel het e-book € 9,99