Goed geschreven

Nancy Bastiaans 26 september 2019 Auteur
‘Zwarte ziel’ is het eerste boek dat ik van schrijfster Angelique Haak las.

Het verhaal:
Uit de Maas wordt een koffer gevist met daarin een lichaamsdeel. Rechercheur Jennifer Brugman en haar team zetten alles op alles om de identiteit van het lijk te achterhalen en de moordenaar te vinden. De zaak goed en wel opgestart, blijkt er een kind te zijn vermist.
Paragnost Evie Smit wordt aan het team toegevoegd. Dat gaat gepaard met de te verwachten weerstand en geeft het verhaal dat ‘gewisse etwas’ om door te willen lezen.
De plot vond ik jammer genoeg voorspelbaar, desalniettemin was de weg er naartoe een feest om te lezen. De verwijzingen naar de voorgaande verhaallijnen uit de serie zijn knap verwerkt. Met gemak kon ik me inleven in Jennifer en de overige personages.

Schrijfstijl:
Ik kan concluderen dat Angelique Haak voor mij persoonlijk tot een van de beste Nederlandse thrillerschrijfsters behoort als het om de stijl van schrijven gaat. Alles klopt en is in balans. De personages worden genoeg uitgediept om er een beeld en gevoel bij te hebben. De dialogen zijn natuurlijk en het is tot in de puntjes verzorgd.

Spanning:
Zoals eerder gezegd was het naar mijn smaak iets te voorspelbaar qua plot. De spanning zat voor mij meer in het verhaal rondom Evie de paragnost en ook wat zich in de privésfeer van Jennifer afspeelt. Zat ik op het puntje van mijn stoel: nee. Toch heeft me dat allerminst gestoord. Het verhaal pakt je en je wil doorlezen.

Voor mij is dit boek een dikke 4 sterren waard.

Meer recensies van Nancy Bastiaans