Lucie, kunstenares en inspiratiebron

In ´Mijn zus Lucie´, kunstenares en inspiratiebron, 1933 - 1983 beschrijft Roel van Duijn zijn herinneringen aan zijn zus Lucie.. Het is een heel persoonlijk bericht geworden, waarin leven en werk van Lucie op ontroerende wijze in beeld wordt gebracht. Hoewel het boek de herinneringen van Roel van Duijn aan Lucie beschrijft, gaat het ook over de betekenis die zij in zijn leven heeft gehad.
Het beschrijft de naoorlogse jaren entevens het Den Haag uit die tijd.
Lucie was een bekende kunstenaar in de vroege jaren zestig, en werkte samen met een reeks van andere kunstenaars in Den Haag, onder meer in de Kunstkring en Pulchri..
Het boek bevat tevens een inleiding geschreven door Ella Arps, over het beeldend werk van Lucie en een selectie van haar schilderijen, grafiek en ander werk in meer dan 40 afbeeldingen.
Tegelijk met deze publicatie, die in een oplage van 50 genummerde en gesigneerde exemplaren verscheen, is het boek ook in een digitale versie gepubliceerd, te lezen op ISSUU, zoekterm 'Mijn zus Lucie'.

De links staan ook hieronder:
Engelse versie is:
Nederlandse versie is:

Het is me helaas niet gelukt de illustratie van het kaft bij deze bespreking te plaatsen, daarvoor is de toegankelijkheid van Hebban niet geschikt...

Meer recensies van perspexinholland