FRENCH ONDER WATER

perspexinholland 15 oktober 2020
De boeken van het duo Nicci French worden veel geprezen en nog beter verkocht.
Ook dit boek leest plezierig en makkelijk. Met de inhoud is het echter heel anders gesteld.
Al in het begin wordt de hoofdpersoon in beeld gebracht met een wat deerniswekkende geschiedenis, die haar wel voor je inneemt. Ze wordt verdacht van een moord op de man, een leraar op haar school, die haar op haar 15e heeft misbruikt. Het verhaal ontvouwt zich in een dorp, dat op de dag van de moord van de buitenwereld is afgesloten door een gevallen boom. En zo ontstaat als het ware een mysterie van de moord in de gesloten kamer.
Het verhaal brengt dit mysterie wel in beeld, en dat lijkt schijnbaar onoplosbaar. Maar dan komt er in het laatste hoofdstuk plotseling door de auteurs bedachte nieuwe informatie en zo werd ik als lezer bedrogen. Daarbij komt, dat ik het een heel goedkope manier vind om het verhaal een wending te geven, die de oplossing mogelijk maakt. Aannemelijk echter helemaal niet.
Om deze reden waardeer ik deze zoveelste bestseller dan ook heel laag. Het heeft gewoon geen kwaliteit.

Meer recensies van perspexinholland