Niet volgens verwachting

rmy.smtr 03 december 2022
Bij het zien van de cover kreeg ik het idee dat het verhaal over rouwverwerking zou gaan. Ook riep het de indruk op dat het verhaal een slowburn romance zou bevatten.
Zonder het plot te verklappen, was het voor mij op dit vlak uiteindelijk een teleurstelling.
Dit komt vooral omdat het verhaal onvoldoende realistisch aanvoelde en zelfs paranormale wendingen bevatte. Nochtans is fantasy één van mijn favoriete genres, maar juist door de kloof tussen mijn verwachting en het eigenlijke verhaal, lukte het me niet om hier in mee te stappen.
Van Dani Atkins had ik drie jaar geleden ‘Zonder mij’ gelezen. Dat boek nam me mee vanaf het begin en hield me vast tot het einde. Deze keer stoorde de schrijfstijl me erg, vol met zinloze beschrijvingen. De constante wissel in de timing haalde me steeds uit het verhaal. De perspectieven van de twee hoofdpersonages zijn niet consequent: de ik-vorm bij Molly en de hij-vorm bij Alex.
Uiteindelijk heb ik me door het boek moeten heen worstelen en dat is nooit een goed teken.

Meer recensies van rmy.smtr