een gruwelijk spannende thriller!

Roos 22 december 2019
De motto’s aan het begin van het boek zetten meteen al de toon; in dit boek komen heel wat personages met geweld aan hun eind. Het verhaal start met het auto-ongeluk dat de het hoofdpersonage, die zichzelf Madeline zal gaan noemen, bijna het leven kostte. Na dit ongeluk leidt ze aan geheugenverlies. Tijdens haar revalidatie en herstel blijft ze in het kleine stadje wonen, ze leert mensen kennen, en ze bouwt langzaam een nieuw leven met nieuwe relaties op. Door nachtmerries komt zij, en wij als lezer ook, steeds meer te weten over haar vorige leven. En dat leven was nogal heftig. Het is dat je als lezer dan al sympathie voor Madeline voelt, want ze maakt nu en maakte in haar verleden, nogal wat keuzes die meer dan af te keuren zijn. En toch, als lezer zou je het haar bijna vergeven.

Tijdens het lezen was ik meerdere keren verbaasd dat het geschreven is door een Nederlandse schrijver. De filmische scenes en spannende gebeurtenissen die Jerrad Hoff beschrijft doen zo onnederlands aan. Het is sowieso een boek dat zich moeiteloos laat verbeelden. Dat is fijn met de spannende scenes, maar doet je ook afgrijzen wanneer het een gruwelijke scene betreft. Ook dat is wat mij betreft een groot compliment aan de schrijver. Zon van de nacht is een zeer spannend boek, tot laat blijf je als lezer gissen wat er nu echt gebeurd is en wie de Madeline van voor het geheugenverlies is.

Gelukkig stopt het verhaal van Madeline na Zon van de Nacht nog niet, in het tweede deel ‘Dag van de zon’, zullen we lezen hoe het haar verder vergaat. Ik verheug me erop!

Meer recensies van Roos