romantisch op en top

shannah bielen 03 februari 2020
We leren Sarah Miller kennen als een volwassen vrouw met haar 30-jarige dochter Brianna. Sarah is een bekende schrijfster en is aanwezig op een signeersessie wanneer haar blik een bekende lijkt te spotten. De jongeman, Jake, dringt aan op een gesprek met Sarah. Hij blijkt de zoon te zijn van iemand die Sarah kent van vroeger. Het verhaal springt naar het verleden, naar de zomer van 1972.

Na de verschrikkelijke dood van haar moeder trekt Sarah, dan 12 jaar, in bij haar tante Emily. Als Emily een tiental jaar later onverwachts ook overlijdt, staat Sarah er alleen voor. Ze besluit de zomer van 1972 te spenderen in Gasparilla Island, waar ze een strandhuisje huurt om zich te kunnen focussen op het schrijven van haar eerste roman. Ze neemt een baantje als serveerster aan in een plaatselijke tearoom waar ze Evan leert kennen. Ze worden stapelverliefd en beleven een superromantische zomer. Op het einde van de zomer beloven ze elkaar terug te ontmoeten.

Een leven geleden is een romantisch liefdesverhaal met alle elementen; liefde, verlies, pijn, op en top romantiek, soms grappig en rechtuit. Over hoe twee geliefden elkaar terugvinden en elkaar terug in de armen sluiten. Over nieuwe vriendschappen en nieuwe liefde.

De schrijfstijl is heel toegankelijk en vaak heel beeldend zodat je jezelf op het strand ziet staan. Het verhaal las enorm vlot en stak goed in elkaar qua opbouw. Het afwisselen van het heden naar verleden vond ik heel mooi gedaan. Door het verspringen in de tijd krijg je de geschiedenis van Sarah mee krijg je meer een beeld van wat zij heeft meegemaakt en waarom ze reageert in bepaalde situaties. Ze zit vol liefde en straalt dit ook uit. Daarnaast vond ik haar heel nuchter en eerlijk overkomen. Alhoewel ze heel wat achter de kiezen heeft gehad, vindt ze een manier om hiermee om te gaan. Ze schreeuwt het soms uit, maar weet haar hoofd recht te houden en vooruit te kijken.

Meer recensies van shannah bielen