Spannende waargebeurde thriller

Stefan Tetelepta 18 november 2019 Auteur
Catch and Kill is een spannende thriller en nog eens waargebeurd ook. Over een paar jaar zal hier ongetwijfeld een film van komen en dan heb je kans dat mensen zeggen, wat is dat ver gezocht. Ronan Farrow, de zoon van Mia Farrow en officieus Frank Sinatra dook in de wereld van seksueel machtmisbruik in de entertainment industrie. En dan hebben we het niet over een hand op een bil of een schunnige opmerking tijdens de Vrimobo, maar verkrachting, omkoping en intimidatie. Het gaat een beetje over Trump maar vooral over Harvey Weinstein. En ook over nieuwslezers die zich misdragen (lees: verkrachten) maar die de Nederlander niet kent. En vooral gaat het over tvstations en kranten die de verhalen weigeren te publiceren. En dan is er ook nog een spionagezaak.
Na afloop wil je alle namen die voorbij komen Googelen, en meer over ze weten. Ronan schrijft vlot en meeslepend en hoewel hij het middelpunt is van zijn onderzoek zet hij zichzelf niet neer als de held van het verhaal. Het is een ontluisterend boek. Aanrader.

Meer recensies van Stefan Tetelepta