Spannend en heel realistisch !

vero13 28 januari 2021
De Vlaamse zakenman Marc Verbeek had alles wat hij wilde, totdat zijn zaakjes op instorten staan. Hij moet vluchten als hij niet levenslang achter de tralies wil belanden. Hij vertrekt als een dief in de nacht en komt aan in Sicilie. Onder de radar blijven is het enige wat hij kan doen, Hij doorkruist het eiland , en de weinige contacten die hij legt, zullen hem geen windeieren leggen. Hij raakt verstrikt in de maffia die hem nauwlettend in de gaten houdt.

In de proloog wordt je al direct ondergedompeld in de duistere kant van het mooie Sicilie.
Dan leren we de personages kennen, vooral Marc en ook zijn vrouw. Het verhaal heeft vanaf het begin een goeie vaart, het verveelt zeker niet. Je wordt meegetrokken rond het hele eiland. De beschrijvingen van het landschap en de natuur zijn mooi en heel gedetailleerd. De gebeurtenissen en tegenslagen volgen elkaar op. Ook de gemoedstoestanden van de personages zijn mooi weer gegeven. Soms voel je alleen maar afschuw, daarna krijg je toch weer een beetje medelijden. De beschrijvingen over de maffia familie en de werking ervan zijn gemakkelijk te volgenen interessant. Je zit er als het ware zelf in verstrikt, geen enkele uitweg mogelijk... De spanning loopt op doorheen het boek, en er zitten toch een paar mooie twists in het verhaal, waardoor je echt niet weet waar het zal eindigen. Het boek heeft mij geboeid van begin tot einde en de schrijfstijl is heel vlot maar ook heel mooi. Je merkt dat de auteur veel research gedaan heeft en Sicilie goed kent, ook de duistere kant er van. Bepaalde actuele zaken komen ook aan bod en dat is toch wel confronterend. Het plot zit heel goed in elkaar, de personages zijn heel uiteenlopend en goed uitgewerkt. En als finale klapper het einde : subliem !!!

Meer recensies van vero13