Uitgekookt tot op het einde!

vero13 06 september 2020
Na haar debuut Uitgebroed, was ik heel benieuwd naar Uitgekookt!
En al mijn verwachtingen zijn ingevuld!

We volgen het verhaal vanuit verschillende gezichtspunten.
Vooreerst Margaux, de openbare aanklager, die niet van zich laat afbijten. Een heftige tante die ook dat extra geeft aan het verhaal.
Daarnaast volgen we ook Fre, die in het begin nogal mysterieus lijkt, We zien en voelen de dingen die hij meemaakt, en via flashbacks leren we beetje bij beetje iets meer over zijn verleden.
Daarnaast gebeurt er zo veel, dat je echt niet anders kan, dan doorlezen. je wordt meegetrokken en net als Margaux, wil je je tanden er in zetten, om uit te zoeken hoe het allemaal in elkaar zit.
Het is heel beeldend geschreven en ook op psychologisch vlak wordt je continu heen en weer geslingerd.
Het ene moment leef je mee met het personage, in een volgend deel zit je afkeurend te knikken en zou je een pedagogische tik willen verkopen.
Het plot is zo goed uitgewerkt, en pas op het laatste vallen de puzzelstukjes op hun plaats, maar toch nog een einde die ik niet echt verwachtte!

Heel erg bedankt voor de spannende leesuurtjes en ik kijk al uit naar haar volgende boek!!!

Meer recensies van vero13