Kessler weet emoties voelbaar over te brengen.

Een tijdje terug zagen we een blogtour-oproep voor dit boek. Nadat ik de korte inhoud gelezen had was ik meteen nieuwsgierig, dus heb ik meteen een mailtje gestuurd en gelukkig kregen we al snel bericht dat we mee mochten doen.

Het boek wordt verteld vanuit verschillende personen. Waarbij de belangrijkste Liv in de tegenwoordige tijd in Engeland en Mila in Nederland tijdens de tweede wereldoorlog zijn. Liv gaat voor de geschiedenisles onderzoek doen naar haar familie en dan stuit ze op een geheim.

In de verhaallijn van Mila gaat het over hoe de Joden tijdens de tweede wereldoorlog vervolgd werden en hoe het verzet alles probeerde om zoveel mogelijk Joodse kinderen te redden. in de verhaallijn van Liv gaat het er aan de ene kant om, om het geheim van haar oma te ontdekken en aan de andere kant worden ook maatschappelijke onderwerpen niet gemeden. Zoals o.a. pesten en er achter komen dat je iemand nooit helemaal kent.

Wat ik vooral mooi vond om te lezen is hoe Liv kracht haalde uit het verhaal van Mila (en haar zus Hannie) en hierdoor veel meer vertrouwen in zich zelf kreeg en voor zichzelf durfde op te komen.

Kessler weet alle emoties goed over te brengen waardoor je het gevoel hebt er zelf bij te zijn en ik hield soms zelfs mijn adem in omdat ik zo graag wilde dat het goed zou aflopen. Het is een verhaal wat niet alleen jeugdigen willen lezen. Het gaat over moed, doorzettingsvermogen en liefde. Ook volwassenen zullen genieten van de emoties, het verhaal en de mooie schrijfstijl van Kessler.

Dit boek ontvingen wij van kokboekencentrum in ruil voor een recensie tijdens de blogtour. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes