Goede buren?

Wendy 20 november 2020
Mattias Edvardsson is een Zweedse auteur. Hij schreef de internationale bestseller Een heel gewoon gezin. Goede buren is zijn tweede thriller.

Micke en Bianca Andersson verhuizen naar een idyllische woonwijk die perfect lijkt voor hun gezin. Maar als ze hun nieuwe buren leren kennen, sluipt het ongemak naar binnen. Een dramatische aanrijding is het begin van een aardverschuiving in de wijk. Was het echt een ongeluk?

Het verhaal heeft een trage opbouw. Het kostte mij wat tijd om in het verhaal te komen, pas op de helft had het verhaal mij echt te pakken. Het verhaal wordt vertelt uit het oogpunt van verschillende personages en speelt zich zowel voor als na het ongeluk af. Daardoor leer je die personages goed kennen maar zie je ook dat de personages allemaal hun eigenaardigheden hebben. Er is van alles aan de hand in de buurt maar wat precies blijft raadselachtig. Hierdoor weet de schrijver wel een soort spanning te creƫren.
De schrijver probeert je een aantal keren op het verkeerde spoor te zetten over wat er nu precies is gebeurd en over het ongeluk maar dat is wat mij betreft niet helemaal gelukt. De ontknoping was best voorspelbaar en ik miste daar echt het verrassingseffect.
Het boek is zeker aan te raden voor mensen die van psychologische thrillers houden.

Meer recensies van Wendy