Spannende thriller

Wendy 08 december 2022
Erik en Sofie zijn getuige van iets verschrikkelijks en moeten daarvoor op de vlucht. Een vlucht die ze maken op hun ski's, door de sneeuw, in een ontzettende kou en met weinig uren daglicht. Kou, bevriezingen, angst, een man die op hun hielen zit en waardoor ze ontzettend veel doorzettingsvermogen moeten hebben. Ze kunnen niet stoppen, ze kunnen haast geen rust nemen. Wat een verhaal is dit! Een verhaal die je vanaf het begin te pakken heeft en niet meer loslaat. Er zit een constante spanning in het verhaal en je wilt blijven doorlezen. Het is zo beeldend geschreven door de schrijver, ik zag het voor me hoe Erik en Sofie door de sneeuw heengingen op hun ski's. De angst die ze voelden, de kou waarmee ze te maken hebben, het is erg goed beschreven. Dit maakt het verhaal nog beter. De band tussen vader en dochter, hoe ze op elkaar moeten vertrouwen, maar ook soms keuzes moet maken voor de ander komt allemaal aan bod in dit boek. Het maakt dat je meevoelt en meeleeft met de personages.
Wel vond ik de hoofdstukken te lang, ik had liever kortere hoofdstukken gehad, dat leest toch vlotter. En het einde vond ik jammer, het voelde voor mij nog niet helemaal af.
Maar desondanks is het gewoon een erg goed boek dat je zeker moet gaan lezen. Ik kende de schrijver nog niet maar kijk uit naar een volgende thriller.

Meer recensies van Wendy