Goed boek

Wendy 20 maart 2023
Hein en Simone verruilen hun appartement in het hippe Amsterdam Zuid voor een landelijk gelegen nieuwbouwwijk in Amstelveen. Ondanks het grotere huis en de natuur om hen heen komt de burgerlijkheid van de Vinex-wijk hen algauw tegen te staan. Maar onder die schijn van braafheid gaat het nodige schuil... Een buurvrouw die niet gelukkig is en de grenzen in haar huwelijk opzoekt. Een agente die in de ziektewet is beland en een klein privéonderzoek start om zich maar nuttig te voelen. Een tiener die in een pleeggezin is geplaatst en een ijzingwekkende ontdekking doet. Op hun eigen manier gaan ze allemaal stukje bij beetje over de schreef, totdat het tijdens een buurtfeest volledig uit de hand loopt.

Bernice Berkleef weet met Vinex een erg goede thriller neer te zetten. Het verhaal leest erg vlot door de fijne schrijfstijl en de korte hoofdstukken. Vanaf het begin weet het verhaal me al te pakken en ben ik nieuwsgierig naar waar het verhaal naar toe gaat. De psychologische spanning is goed aanwezig en de personages worden ook erg goed neer gezet door de schrijfster.
Door het verhaal te vertellen vanuit verschillende personages blijft het verhaal verrassend en onvoorspelbaar.
Vinex is echt een aanrader voor de thrillerliefhebber, een sterk verhaal met boeiende personages. Ik heb er echt van genoten!

Meer recensies van Wendy