Spoorloos

Wendy 31 mei 2022
Een vliegtuig op weg van Londen naar New York City verdwijnt uit de lucht. De collega en geliefde van Kate Daniels, Jo Soulsby, zat in het verdwenen vliegtuig. Ze heeft geen bevoegdheid om onderzoek te doen maar dat houd haar niet tegen. Ze zet alles op alles om onderzoek te doen, zat Jo wel aan boord en wat is er gebeurd met het vliegtuig?

Het boek begint raar, het is net of je midden in een verhaal valt. En dat is ook niet zo gek, Spoorloos blijkt het 7de deel van een serie te zijn. Heel jammer dat ze niet bij het begin starten. Je mist toch wel wat informatie over de personages.
Het eerste stuk van het verhaal bevat veel details en is toch wel wat saai. Er wordt bijvoorbeeld bladzijdes lang besteed aan koffers die wel of niet aan boord zijn gegaan. Ik kom er moeilijk doorheen.
In het tweede deel van het boek komt er gelukkig wel meer spanning in het verhaal. Er gebeurd veel meer en de verhaallijn wordt interessanter. Het verhaal leest dan ook veel vlotter. Het is wel jammer dat dit zo laat pas begint.
Ik ben wel nieuwsgierig geworden naar Kate Daniels en de andere personages en zou een volgend deel waarschijnlijk wel lezen.
Het boek krijgt 3 sterren van mij en dat komt vooral door het laatste deel.

Meer recensies van Wendy