Meisje van me

Wendy 20 oktober 2019
Meisje van me is geschreven door Ilse Ruijters. Zij schreef al verschillende thrillers. Haar psychologische thriller De onderkant van sneeuw werd bekroond met de Hebban Thriller Debuutprijs. En ook met haar tweede boek, Later als ik dood ben viel ze in de prijzen, ze won de Hebban Thriller Award 21017 en belandde op de shortlist van de Gouden Strop 2017.

Tom en Amber hebben op zakelijk gebied erg veel succes. Tom is als eigenaar van de Mindset Academy een zeer succesvolle coach en ook Amber werkt als coach in het bedrijf. Privé hebben ze het echt niet makkelijk, doordat Amber geen baarmoeder heeft kunnen ze geen kinderen krijgen. Ze vragen Kirsten, 1 van de studenten, om draagmoeder te worden voor hun en zij wil dit wel.
Dolblij zijn ze als de baby is geboren en als ze de dag na de bevalling hun dochter op willen halen blijken zowel Kirsten als Emma te zijn verdwenen. Waarom is Kirsten verdwenen?

Ik moest even in het verhaal komen maar na zo'n 100 pagina's word je echt het verhaal ingetrokken en dan leest het ook echt heel vlot. Er zit dan ook een constante spanning in omdat er van alles gebeurd en je wilt weten hoe het verder gaat.
Zowel Tom en Amber zijn interessante personages, zij gaan elk op hun eigen manier met de verdwijning van hun kind om. Door hun doen en laten krijg je ook wel echt een mening over hun.
In het boek komen diverse andere personages aan het bod met allemaal hun eigenaardigheden. Dit zorgt voor een goed verhaal, al was het hier en daar misschien ook wel een beetje veel wat er allemaal gebeurde. Het is op het randje van geloofwaardig. Toch geeft het boek ook veel leesplezier en dat maakt veel goed, het boek is zo uit.
Wat ik wel een minpuntje vond was dat er eigenlijk geen hoofdstukken waren. Wel werd er constant overgeschakeld naar een andere personage en begon dit met een nieuwe alinea.

Meer recensies van Wendy