de honger

Wilma Hartman 14 juni 2020
Kasper van Beek schetst een scenario waar je zelf niet in terecht zou willen komen, na een vakantie thuis komen, een afstandbediening vinden die je niet kent met een briefje met play erop geschreven. Als je op play drukt blijkt je hele privéleven, alle intieme blijde en verdrietige momenten. De momenten dat je boos was of de momenten dat je dingen deed die je liever verborgen hield gefilmd zijn. Dat is de start van een spannende thriller waar nieuwsgierigheid de overhand neemt in het begin. Wat is er aan de hand. Ogenschijnlijk een gelukkig gezin, vader, moeder en een puber. Is de puber Yana tegen een verkeerd vriendje aangelopen? Heeft de vader of moeder toch wat te verbergen? Daarnaast het verhaal van rechercheur Isabella die op de weg terug is na een schorsing. Wat is er met haar aan de hand, waarom was ze geschorst? Wat is er gebeurd dat ze nu papierwerk alleen mag doen. Hoe betrokken raakt ze bij deze zaak?

Kortom na de nieuwsgierigheid volgt de spanning. Dit maakt dat je het boek uit wil lezen. Het boek is chronologisch opgebouwd. Weinig flashbacks, dat zorgt dat je ook weinig weet van de karakters en hoe ze zijn zoals ze zijn. Naar mijn gevoel had dat iets meer uitgediept mogen worden. Aan de andere kant nog genoeg stof voor een volgend deel... De schrijfstijl is prettig, het leest makkelijk weg met een goede zinsopbouw. De stijl voegt echt wat toe aan het plot en past bij het verhaal. Echt uniek is het boek niet te noemen als je puur naar de ingrediënten van het verhaal kijkt maar dat deed in dit geval geen afbreuk aan het leesplezier. Het onverwachte einde maakt het boek heel compleet.

Al met al een heel compleet boek en nu toch maar eens zijn debuut ‘Vogelvrij’ gaan lezen. Daarom van mij 4 sterren.

Meer recensies van Wilma Hartman