liefde en/of wraak

Wilma Hartman 28 september 2020
Al heel lang had ik me voorgenomen om een boek van Nora Roberts, een heel bekende schrijfster, te lezen. Nu ik de mogelijkheid had dankzij uitgeverij De Boekerij was ik erg blij om dit boek te mogen ontvangen voor een recensie. Het wordt aangeprezen als een spannende roman met een vleugje romantiek. De ondertitel verraadt dit ook al enigzins ‘liefde kan een belangrijke drijfveer zijn – net als wraak. Het klopt deze aspecten komen zeker in dit verhaal naar voren liefde en wraak. Verder zie je een prachtig landschap en een knappe vrouw met lang haar dat wappert in de wind.

Het boek vertelt het verhaal van Caitlyn in het gewone leven Cate genoemd. Cate groeit op als dochter van beroemde hollywoodsterren, eigenlijk kan je wel zeggen een complete familie van acteurs en ook Cate lijkt voorbestemd om in hun voetsporen te treden omdat ze als tienjarige als speelt in een film. Op jonge leven wordt Cate ontvoerd en die gebeurtenis, hoewel deze goed afloopt, bepaalt haar verdere leven. Je wordt meegenomen in haar leven en de belangrijk keerpunten in haar leven.

Nora Roberts kan absoluut meeslepend schrijven en omdat het chronologisch is verteld is het goed te volgen en makkelijk te lezen. Het boek is verdeeld in een aantal delen, de keerpunten in het leven van Cate. Elk deel heeft zijn eigen citaat of uitspraak die te maken heeft met dat deel. De beschrijvingen zijn heel treffend, het is zo beschreven dat het lijkt of je daar bent. Een heerlijk boek maar toch merk ik dat dit genre mij niet echt ligt. Naar mijn idee is aan het begin al duidelijk wat er na ruim 500 pagina’s gaat gebeuren en dan vind ik 500 pagina’s wel erg veel van het goede. Het is te voorspelbaar naar mijn smaak. Qua timing was dit goed, had een best ingewikkeld boek gelezen en dan is het lekker een boek te lezen waar je niet bij hoeft na te denken, Kortom ik snap waarom heel veel veel mensen van dit genre houden en Nora Robert kan goed schrijven en ik heb zeker genoten van het boek, bij vlagen zat ik echt in het verhaal en aan de andere kant had ik soms ook moeite mijn aandacht erbij te houden. Ben er wat dubbel in maar kan het zeker aanraden daarom 3 sterren van mij.

Meer recensies van Wilma Hartman