Opgesloten

Wilma Hartman 27 september 2019
“Opgesloten, Zine Jonson
Een boek geschreven onder pseudoniem. De echte schrijfster die er achter verborgen zit schrijft geweldige boeken met veel diepgang, ontwikkelde personages en een stuk geschiedenis, dat mis dit boek allemaal. Daarom snap ik het pseudoniem wel. Een gewoon lekker makkelijk boek, voor tussendoor zoals ik dat noem en dat bedoel ik echt niet negatief.

Het boek vertelt het verhaal van Faye, die alleen op de wereld is. Haar ouders zijn jong overleden en ze heeft een goede vriendin Maxime. Maxime is het ook die haar voorstelt aan Paul. Faye wordt verliefd en laat zich alle aandacht van Paul wel gevallen. Hij is lief, regelt dingen, praat met haar als ze het moeilijk heeft zoals op haar werk waar ze voorbij gestreefd wordt door een ambitieuze collega. Maar zodra ze samenwoont met Paul verandert hij en lijkt de liefde over. Er gebeuren vreemde dingen, wat is er aan de hand? Wie kan ze nog vertrouwen?

Het boek wordt chronologisch verteld met tussendoor geheimzinnige hoofdstukken over een kind dat mishandeld/ verwaarloosd lijkt te worden. Dit speelt zich af in het verleden. Wat hebben die met het verhaal te maken? Het plot is vrij dun. Fay is wel erg naïef dat blijkt helemaal uit het stuk waar ze een huis kopen helemaal aan Paul overlaat. Op een gegeven moment heb je wel idee hoe het ongeveer gaat aflopen, maar dan toch nog een twist.

Al met al een heerlijk spannend boek met een goede meeslepende schrijfstijl waar ik me prima mee heb vermaakt.

Meer recensies van Wilma Hartman