Uit de as herrezen

Wilma Hartman 25 oktober 2019
Het is een politieroman zoals er al velen zijn. Politie-agente Melissa Jordan onderzoekt de moord op de ex-manager van een Engelse rockband Sincity. De band was op zijn retour en hoopt nu weer zijn comeback te gaan maken. De moord kan te maken hebben met de manier waarop de manager door de band is ontslagen, maar er zijn er nog meer scenario’s te bedenken. Als er een tweede moord wordt gepleegd is het de vraag of dit met elkaar verbonden is of niet.

Het begin is verwarrend, er worden heel veel verschillende lijntjes uitgezet dat maakt het niet makkelijk voor de lezer. Ook namen die erg op elkaar lijken maar in het boek eerder tegenover elkaar staan dan dat ze verbonden zijn, Andrew en Andy b.v. en Mark en Martin. Na het eerste begin wordt het zeker wel spannend en ben je ook wel mee aan het puzzelen maar het is voor mij geen reden om verder te willen lezen. Op een of andere manier lukte het niet me zo te boeien dat ik het boek niet meer weg kon leggen. Verder is het handig om het boek nog eens te laten redigeren. Er zaten veel d/t fouten in en soms leken er stukjes/woorden te ontbreken. Een beetje slordig kwam het over. Dit irriteerde mij op den duur toch wel wat.

Al met een al een lekker boek om te lezen, niet heel bijzonder wat betreft onderwerp. Wel zijn de hoofdpersonages goed uitgewerkt. Ik vond het leuk om nu eens te zien dat een inspecteur die, zoals zo vaak in politieboeken, veel had meegemaakt. Geschorst geweest, gerehabiliteerd en dan ook de zaken heel gestructureerd aanpakt en tijdens de zaak niet terugvalt in haar oude gedrag maar echt haar best doet om haar team goed te leiden. Het was ook duidelijk dat Melissa een ontwikkeling doormaakte op persoonlijk vlak. Dat was erg goed gedaan.

Kortom, al met al, 3 sterren van mij omdat het boek niet echt onderscheidend is maar wel prettig te lezen over het algemeen. Arjan, bedankt dat ik je boek mocht lezen en succes met volgende boeken.

Meer recensies van Wilma Hartman