De insta-wereld

Wilma Hartman 06 december 2019
Zoals op de voorkant van het boek staat ‘Welkom in de onlinewereld van influencers, waar alles kan en de waarheid niet bestaat’ is het ook je wordt door Joyce meegenomen die wereld in. De wereld van schone schijn, geld, macht en lust. Een wereld die ik niet kende, misschien word ik oud, maar wel doet denken aan de verhalen die ik ken uit de modellenwereld.
Een influencer is iemand die reclame maakt voor een bedrijf door het plaatsen van foto’s op instagram. Die mooie jurk die een influencer draagt op dat geweldige feest wil ik ook, dat is het idee.
De wereld van influencer Claire lijkt prachtig en manager Thomas zorgt voor opdrachten. Thomas heeft een talent agency Epic. Epic is zo groot geworden omdat zoals in het boek beschreven staat ‘Zijn vertrouwen in anderen was besmettelijk. Toen zij hem ontmoette, deed ze haar Insta-account af als een hobby, haar volgers als vrienden en haar uiterlijk als niet speciaal. Hij kreeg het voor elkaar om haar door zijn ogen te laten kijken, zodat ze zichzelf anders ging zien. Dat was Thomas’talent, als hij iets bijzonders in je ziet, dan laat hij jou precies dat zien. Iedere keer opnieuw. Dat had Epic nummer 1 van Nederland gemaakt’.
Naast het verhaal van Claire speelt het verhaal van Joelle en haar zus Kitty. Naast het verhaal met de belevenissen van Claire en Epic, loopt het verhaal van Joelle er tussen door en berichtjes van Kitty geschreven aan Claire.
Toch is de wereld niet zo mooi als het lijkt en dreigt Thomas te bezwijken onder de druk van het grote geld. Gaat Claire het redden, hoe houdt Thomas zich staande? Wat is echt gebeurd tussen Joelle en Kitty? Heeft Thomas daar wat mee te maken? Genoeg spanning, prettige eenvoudige schrijfstijl, korte hoofdstukken maken die boek ook zeker geschikt als Young Adult. Een echte thriller was het niet maar wel een lekker spannend boek.

Meer recensies van Wilma Hartman