Zonder genade

Wilma Hartman 09 juli 2020
Na de dodenstoel waarin Neli Panka en Eugene Hamer worden geïntroduceerd was ik heel erg benieuwd naar zijn nieuwe boek. Ik ben dan ook heel blij dat ik deze mocht lezen voor de leesclub van Thrillzone. Neli en Hamer (zoals ze aangeduid worden in het boek) worden bij een moordscene van meerdere lijken die opgehangen worden gevonden op een industrieterrein in Zaandam. Is dit een afrekening in het criminele milieu en is er dus sprake van een seriemoordenaar de specialiteit van Neli of is heeft het te maken met terrorisme, de specialiteit van Hamer.
Langzamerhand worden er steeds meer stukjes van de puzzel opgelost en worden hele nieuwe vaardigheden van Neli gevraagd. Ook komt er meer privé leven van Neli en Hamer in het boek voor. Vooral het karakter Neli ontwikkelt zich gedurende het verhaal. Naar mijn mening kan Johan Andersen nog wel verder doorgaan met Neli en Hamer er zijn nog genoeg lijntje om op verder te gaan. Verder is het leuk dat deze roman in Nederland speelt. De plaatsen en gebruiken zijn bekend en dat maakt het toch wel extra leuk.
De schrijfstijl is prettig, het leest makkelijk weg. Op een een of andere manier had het verhaal niet echt constant mijn aandacht. Ik zat niet echt op het puntje van mijn stoel en heb moeite moeten doen om het boek uit te lezen. Toch was het best spannend en intrigerend en ik weet niet of het aan het boek ligt of meer aan de drukte in mijn hoofd. Het leuke is ook dat het vol met humor zit en je beeld van de hoofdpersonen steeds duidelijker wordt na het lezen van twee boeken met dezelfde hoofdpersonen.
Kortom een absolute aanrader, daarom 4 sterren.

Meer recensies van Wilma Hartman