Xerox

Ananas 16 mei 2023
Xerox van Fien Veldman, ik laat mij maar verrassen.De cover en de titel geven niets prijs van wat je kan verwachten van het boek.De hoofdpersoon van dit boek heeft als werk het printen van brieven en het bijspringen als klantenservicemedewerkster
Het is een beetje een bijzonder verhaal want de hoofdpersoon praat met de printerZij vertelt de printer over haar levensgebeurtenissen. .Haar leven is het leven van een jonge vrouw uit een achterstandswijk in een grote stad Deze printer vertelt zelf in een van de vier delen van het boek.De terugblikken en hersenspinsels worden afgewisseld met  dagelijkse beslommeringen.
Je krijgt een beeld van de werkomgeving waarin iedereen moeiteloos een plekje lijkt te vinden terwijl de hoofdpersoon daar geen enkele gemeenschap mee voelt.Door het hele verhaal heen is er ook nog een zoekgeraakt pakket en een raadselachtig blauw briefje in haar huis.
Het boek heeft een fijne schrijfstijl en leest daardoor vlot en gemakkelijk
Verder weet ik niet zo goed wat ik van het boek moet vinden, ik vond het verhaal vreemd en vaag, maar wilde toch het boek wel uitlezen uit nieuwsgierigheid wat er nog ging komen.Ik vind het geen aanrader maar ook geen slecht boek, het verhaal is apart en anders en je moet er even aan wennen

Meer recensies van Ananas