Een mooie roman met een onverwacht einde

Boekenbarones 19 februari 2024
Begin vorig jaar blies Jerrad Hoff mij van mijn sokken met zijn roman Sant'Anna. Het duurde langer dan ik zou willen om weer een boek van hem te lezen, maar ik won 'het begin' eind vorig jaar en vond dat ik dit boek ook snel moest lezen! Hier heb ik natuurlijk ook geen moment spijt gehad.

Jerrad heeft een hele mooie, beeldende manier van schrijven. Het hele verhaal heb ik het gevoel gehad dat ik erbij stond en alles van een afstandje kon gadeslaan. Hij weet precies de juiste snaar te raken met zijn gevoel voor romantiek. Het is diepgaand, het ontroert en laat je zo nu en dan met een glimlach op je gezicht achter.

Het verhaal is geschreven vanuit hoofdpersoon Evy, ze komt uit een rijke familie en heeft alles wat ze zich maar kan wensen, helaas geeft dit haar geen gevoel van geluk. Ze besluit om alle schepen achter zich te verbranden en een nieuwe leven op te bouwen, op een plek waar niemand haar kent. Ze kiest voor een eenvoudig bestaan en wordt gelukkig. Hoewel een liefde de verrijking van haar nieuwe leven nog groter zou kunnen maken.

Op een dag ontmoet ze Ansel, een man waar ze ooit een boek van heeft gelezen, en maakt heet praatje met hem. Voor haar gevoel kent ze hem al jaren, terwijl ze hem pas voor de eerste keer ontmoet. Het grote leeftijdsverschil weerhoudt haar er dan ook niet van om verliefd te worden.

Ansel zelf is ook niet gelukkig, hij heeft een gestrand huwelijk achter de rug waar twee dochters uit zijn voortgekomen, en het contact is niet meer zoals het altijd geweest is.

Vinden ze bij elkaar een nieuwe geluk? En zijn ze opgewassen tegen wat de buitenwereld daarvan vindt?
Het is een meeslepend verhaal, doordrenkt van liefde en romantiek.

En dan het einde, een totaal onverwacht einde! Maar misschien nog wel mooier dan je zou kunnen denken.

Meer recensies van Boekenbarones