Direct na zijn aanstelling bij de Schotse politie krijgt Luc Callanagh te maken met een grote zaak. Op de afgelegen Cairngorms wordt een lichaam gevonden dat volledig is verbrand. Als blijkt dat het om een vermiste juriste gaat en er nog een hoogopgeleide vrouw vermist wordt…begint de klok te tikken.

Al heel snel weet de lezer wie de dader is en blijkt niets te zijn zoals je dacht.

Het boek draait vooral om het kat en muis spel tussen dader en Luc Callanach. De hoofdstukken zijn afwisselend verteld vanuit Luc en de dader, waardoor het boek continu spannend blijft. Ondertussen zijn er ook een aantal mysteries rondom Luc zelf. Waarom is hij uit Frankrijk vertrokken en kan hij de zaak wel aan? De collega van Luc, Ava Turner heeft ook een gecompliceerde en emotionele zaak waarbij veel op het spel staat. Wie heeft 3 baby’s achter gelaten in het park? '

De personages zijn mooi uitgewerkt, waardoor je echt met ze gaat meeleven. Ik vond het zeer interessant om te ‘zien’ hoe de verschillende slachtoffers reageerden op de situatie waarin ze terecht kwamen. De omgeving, vooral de Cairngorms, is heel mooi beeldend weergegeven zonder ergens langdradig te worden.

Perfecte resten is het eerste deel van een serie rondom Luc Callanach en Ava Turner. In Groot Brittannië bestaat de serie al uit 5 delen, allemaal met ‘perfecte’ in de titel. Ik hoop dat de andere 4 boeken snel vertaald worden.

Reacties op: spannende kennismaking met Callanach en Turner

Perfecte resten - Helen Fields