Wereldberoemde modeontwerpster met groot geheim!

Carla Heskes 26 maart 2021
“Allen die mij werden ontnomen,
Allen die voor mij stierven,
Ik ben wie ik ben, door jullie”
-Chiara Arrighetti

Chiara Arrighetti is een bekende modeontwerpster uit Italië. We leren haar kennen als jong meisje tijdens de oorlog, maar ook als 61-jarige wereldster binnen de mode. Door de verhalen die zij vertelt aan journaliste Fransesca komen we ook veel te weten over de jaren na de oorlog en hoe ze haar eerste stapjes zet binnen de modewereld.

Het boek neemt je mee door het leven van Chiara. Je leest over de gebeurtenissen in 1944, de vele gebeurtenissen in de jaren daarna en ook lees je wat Chiara vertelt aan de journaliste in 1994. Die aan de hand van deze verhalen een autobiografie schrijft.

Het is een prachtig en aangrijpend verhaal, soms hartverscheurend maar ook vol liefde, familie en vriendschap. Een deel is gebaseerd op de werkelijkheid en wat er in de Tweede wereldoorlog gebeurd is, is afgrijselijk en dit boek stipt maar weer eens aan dat we dit nooit mogen vergeten.

Sant’ Anna is een prachtige roman, fijn geschreven en door de vele sprongen in tijd leest het erg vlot.
Ik was al fan van de thrillers van Jerrad Hoff, maar nu ook van zijn romans! Zeker een aanrader, en sla ook zeker het nawoord niet over..❤️

Meer recensies van Carla Heskes