Het huis met de kersenbloesem

"Schenk andere vertrouwen, dan krijg je dat ook terug" Dae - sun Kang groeit op als wees. Tegen het einde van zijn leven keert hij terug naar zijn geboorte stad. Alles is veranderd maar het huis van zijn jeugd staat er nog. Ooit had hij de grond gekocht en er een groot hek om gezet inclusief waarschuwingsborden. Maar Kang komt er achter dat de buurtbewoners zich hier niets van aantrekken. De tuin wordt gebruikt om te spelen, kippen te houden en groenten te verbouwen. De koppige Kang leert op zijn oude dag een wijze les. Want wat heb je aan bezit als je er niet van geniet? 'Het huis met de kersenbloesem' is een bijzonder mooi verhaal, waar ik even in moest komen, maar mij later niet meer los liet.

Meer recensies van De boekenkast van Bianca