Leuk voor jong en oud!

Edith 30 december 2022
Het is ontzettend jammer dat er deze week zoveel discussie ontstaan is over de film van Pietje Bell. Ik kan me gewoon geen kerstvakantie zonder Pietje voorstellen. Het bekijken van een Pietje Bell-film is een traditie geworden.

Pietje ontvangt een tik op zijn vingers van de meester, een draai om zijn oren van zijn vader en een flink pak voor zijn broek van de hoofdmeester. Maar zo gingen we begin van de vorige eeuw (helaas) met onze kinderen om. Kinderen kunnen veel leren van de films en boeken van Pietje (bv over onrecht en armoede). Het zijn leuke geschiedenislessen! Ze geven een goed beeld van het leven in die tijd.

Pietjes vele hulpvaardige en goedbedoelde acties lopen meestal slecht af en leveren veel grappige situaties op. Ik houd van het slimme, nieuwsgierige, ondeugende, ondernemende en (een beetje) brutale ventje. Pietje heeft een hartje van goud!

(Her)lees deze kerstvakantie eens een boek van Pietje Bell of lees hem gezellig voor aan je (klein)kinderen. Je vindt de boeken ook op de vele populaire boeken-streamingsdiensten. Deze Kluitman boeken behoren echt tot onze klassiekers! Laten we Pietje weer positief in de aandacht brengen!

Meer recensies van Edith