Op naar deel 3

Elss 11 september 2020
"Gelezen" als luisterboek. Het boek wordt heel prettig voorgelezen door Sander de Heer.
Het tweede deel van de trilogie van 'De witte stad' is nog veel leuker om te lezen dan het eerste deel. De bekende hoofdpersonen zijn er weer: de profiler Unai, zijn 100-jarige grootvader en zijn broer Germán, commissaris Alba Diaz de Salvatierra en de collega en vertrouweling van Unai: Estibaliz Ruiz de Gauna (Esti). Het verhaal speelt zich af in Vitoria in Baskenland. Het is een schilderachtig middeleeuws stadje met veel mooie monumenten waarmee je gedurende het verhaal kennis maakt omdat ze een rol spelen in de plot.
Het boek heeft twee verhaallijnen in heden en verleden die uiteindelijk met elkaar worden verweven.
Naast de hoofdpersonen komen er nog vele andere personen voor met lange Spaanse namen. Zij worden allen verdacht van de moorden of spelen een andere rol daarin.
De moorden en verdachtmakingen en het zoeken naar de oplossing maken het verhaal spannend. Elke keer dacht ik te weten wie de moorden op zijn geweten heeft, maar ik werd steeds op het verkeerde been gezet. Erg leuk is de rol van de grootvader. Hij is oud en wijs. Hij leeft eenvoudig en kent de natuur als zijn broekzak. Unai is privé bepaald onhandig te noemen. Zijn liefdesleven verloopt dan ook niet op rolletjes, maar als profiler staat hij zijn mannetje. Natuurlijk lost hij het op en loopt het allemaal op het nippertje goed af. Op naar deel drie...

Meer recensies van Elss