IJzersterke thriller!

De Rotterdamse Angelique Haak heeft van jongs af aan al een passie voor lezen en schrijven. Na haar middelbare school wilde zij iets creatiefs doen, iets met veel vrijheid en zo volgde ze een opleiding tot schoonheidsspecialiste/nagelstyliste, waarna ze voor zichzelf begon. Door een vervelende allergie moest zij hier helaas al snel weer mee stoppen en ging Angelique aan het werk als administratief medewerkster. Haar creativiteit uitte zich in schrijven en nadat zij een schrijfwedstrijd voor spannende verhalen won heeft zij zich gericht op het schrijven van een eigen thriller. Haar debuut “Een nieuw begin” verscheen in 2017 en sindsdien mag ze zich met recht auteur noemen.

“Het verkeerde meisje” is het vijfde boek van Angelique Haak en gaat over Amelie, die op een ochtend van haar fiets wordt getrokken door een man met een angstaanjagend masker op. Ze wordt opgesloten in een koude, donkere ruimte en weet niet waarom ze is ontvoerd. Is het de dader te doen om losgeld te krijgen van haar rijke vader, of zit haar dubieuze ex-man Vince achter deze daad?
We volgen Amelie terwijl ze in gevangenschap haar leven doorspit, op zoek naar antwoorden, maar eigenlijk ontstaan er alleen maar meer vragen over de reden waarom zij zo bruut wordt vastgehouden.
Daarnaast volgen we het ziekelijke leven van een ik-persoon die met een vader en een oma in een oude, afgelegen boerderij woont. De ontwikkeling van deze ik-persoon verloopt niet helemaal zoals het hoort en ontspoort dan ook op jonge leeftijd.

Het verhaal is opgebouwd met afwisselend een hoofdstuk vanuit Amelie en een hoofdstuk vanuit Robin. Daardoor ontstaat langzaam maar zeker een steeds duidelijk beeld van Amelie en hoe zij in deze situatie terecht is gekomen. Ook het leven van Robin wordt beetje bij beetje verteld en de lezer krijgt zo van beide personages een steeds duidelijker beeld.
Daarbij ontbreekt het zeker niet aan spanning in dit verhaal. In tegendeel, vanaf het begin tot het eind is er spanning in dit verhaal aanwezig die steeds verder wordt opgebouwd.
Angelique Haak geeft haar personages op een knappe manier diepgang, ze komen volledig tot leven en voelen heel natuurlijk aan. Ze leidt de verhaallijnen op een mooie manier naar elkaar toe en weet er toch nog een zeer verrassende draai aan te geven.
Deze page-turner is terecht een ijzersterke thriller.

Meer recensies van Isabella Driesmans