Wauw!

Kristel 19 april 2020
Wauw!
AUTEUR:
Sterre Carron
In 2013 Debuteerde deze Vaalmse schrijfster met Mara , en kwam Rani Diaz op de proppen, een gevoelige en humeurige politie inspecteur. Sinds die tijd loopt de rode draad van Diaz verder in al Sterre haar boeken, telkens met een nieuw ontzettend spannend verhaal. Ook verwerkt de auteur geregeld namen van één van haar fans in haar boeken, hoe leuk is dat niet wanneer je je eigen naam in een boek ziet staan, misschien ben je wel de moordenaar voor even. Rani Diaz zelf is zo populair dat ze zelf een face-book groep heeft: https://www.facebook.com/groups/1529034460647714/.

THRILLER :
Quin de 16 jarig dochter van Tess Van Ost gedraagt zich vreemd de laatste tijd, zowel thuis als op school. Wanneer Tess probeert te achterhalen wat er juist aan de hand is, wordt de afstand tussen moeder en dochter steeds groter. Tot op een dag het noodlot toeslaat en Quin verdwenen is. Haar smartphone heeft ze achtergelaten en ook een briefje op haar vaders laptop “ Hoe kon je? Ik haat je” Het onderzoek wordt gevoerd door Rani Diaz, alhoewel zij zelf net terug is van een vakantie om er zelf even bovenop te komen, komt ze voor een muur van leugens te staan. Het lijkt wel of iedereen van het gezin wat achterhoud, willen ze dan Quin niet terug vinden? Is Quin gaan lopen, is ze ontvoerd, is ze aangereden, heeft ze zelfmoord gepleegd? Het wordt alleen maar erger wanneer ook Juta de zus van Quin gevaar loopt.
MIJN MENING :
Dat Sterre kan schrijven en je aandacht vasthouden dat wist ik al, hoe ze het steeds voor elkaar krijgt, dat blijft voor mij een grote vraag. Het boek begint direct met een aangrijpende gebeurtenis, maar de weg die het aflegt is ongelooflijk. De spanning die opgebouwd wordt naar het plot staat zo strak gespannen, dat het moeilijk is weg te leggen. De gebeurtenissen zijn zo gedetailleerd beschreven, dat het lijkt of je naar een film zit te kijken, en knijpen om sommige momenten je keel dicht. Als je dan éénmaal denkt te weten hoe de vork in de steel zit, ben je grondig fout. Want op het laatste schud ze nog eens even goed door elkaar. Kortom een serie die nooit gaat vervelen en zeker niet mag ontbreken op het lijstje van de thrillerliefhebber.

Meer recensies van Kristel