Lizzie VIP Club

De bunker mogen lezen voor een leesclub bij thrillerlezers.

De bunker ( al snel snap je waarom voor deze titel gekozen is) .

Hannah is een journaliste die bij het nieuwe dagblad werkt, haar carrière zit in een slop.

Tot wanneer ze betrokken geraakt bij de organisatie die zichzelf de Bunker noemt, zij willen de Nederlandse Politiek veranderen. Daarbij laten ze met onthullingen Politiekers van hun voetstuk vallen. Tot er een moord gebeurt op een populaire politicus. Het is nu aan Hannah om uit te zoeken hoe alles precies in elkaar zit.

Er is ervoor gekozen om als schrijfster Hannah De Vries op de cover te zetten, de naam van het hoofdpersonage, maar eigenlijk werd het boek geschreven door Bob Dijkgraaf. Wat origineel is. Zo is het echt het dagboek van Hannah.

De bunker is een debuut die meteen zijn stempel drukt. Het is heel realistisch geschreven en zet de lezer tot nadenken.

De Vries/Dijkgraaf heeft een vlotte schrijfstijl. De puzzelstukjes worden net al broodkruimels verspreid, tot op het eind alles op zijn plaatst valt. Je bent echt verrast als lezer bij de ontknoping.

De personages zijn goed uitgewerkt waardoor je je als lezer goed in ze kan inleven.

Na het lezen van de bunker houdt het boek je wel nog even in zijn greep, het is er eentje die je bij blijft. Voor wie graag een politieke thriller leest is deze zeker een aanrader.

Ik heb van het boek genoten en hoop nog meer te lezen van deze schrijver.

Reacties op: Goed debuut

De Bunker - Hannah de Vries