leuke kijk achter de schermen van influencers

Lizzie 06 december 2019
Volg me mogen lezen voor de leesclub bij vrouwenthrillers.
Voor mij de eerste kennismaking met de schrijfster.

Het boek neemt ons mee in de wereld van influencers. We maken kennis met Claire zij werkt bij EPIC een agence die influencers begeleid en hen opdrachten heeft. Zij behoort tot de top van Nederland. Daarnaast maken we kennis met Joelle een journaliste die met een dubbele agenda de waarheid achter alle glamour van influencers wil blootleggen aan de hand van een documentaire.

Volg me is een verhaal die je van vandaag op morgen zo in de krant kan lezen. Het is een realistisch verhaal die helemaal in de huidige maatschappij past.
Niet alleen het hoofdthema social media en de invloed die instagram en facebook op ons hebben, zorgen dat dit een ijzersterk verhaal is, ook de andere thema's die aanbod komen zoals een eetprobleem, wraak, status en psychologische problemen.

Wie volg me leest zal heel herkenbare dingen tegen komen. Want we moeten eerlijk zijn de dag van vandaag kunnen we niet meer naast de invloed van social media kijken. Daarnaast bevat het boek een vlotte schrijfstijl, mede dankzij dat we uit het perspectief van verschillende personen lezen.
Ieder personage in het boek is sterk neergezet.

Volg me is gecategoriseerd onder een thriller, maar dit kon even goed een roman of een andere noemer geplaatst worden. Dit is geen boek die in een bepaald genre thuishoort. Lezers die denken een thriller is echt mijn ding niet moeten zich zeker niet laten afschrikken.
Het boek is een aanrader voor wie graag een realistisch verhaal leest.

Meer recensies van Lizzie