Niet erg verrassend, wel leuk om te lezen

Marieke Scheers 04 oktober 2020 Hebban Recensent
Het zesde deel van de drempel kat is een verhaal dat speelt rond kerst. De groep mensen en katten rondom Alfie is flink gegroeid en ze komen graag samen in een van de huizen op Edgar Road. Maar er zijn ook problemen en Alfie staat klaar om te helpen om die op te lossen.

In dit deel draait het om het daklozenopvang in de buurt. Connie en Alex willen een geldinzamelingsactie houden en nadat er een idee is om een kerstshow te organiseren - wat natuurlijk een briljant idee is van Alfie - helpt iedereen mee. Daarom heen zijn we wat kleinere verhaallijnen, zo is Tommy erg lastig, is er een nieuwe buurtbewoonster Barbara die zich vreemd gedraagt, krijgt Salmon een belangrijke taak en wil poes Hanna eigenlijk alleen maar slapen.

Het is een boek met veel van hetzelfde en er zit weinig vaart in. Maar het is wel leuk om de voorbereidingen voor de show te volgen, waar ook de katten een rol in gaan spelen. Het leest wel lekker en er zit ook wel humor in, toch is het verrassende van de voorgaande delen er een beetje af. De schrijfster is nog niet klaar met Alfie en zijn vrienden, want het einde biedt weer volop mogelijkheden voor een zevende deel.

Meer recensies van Marieke Scheers