Niet overtuigend

Marielle 01 juli 2022
Dit boek heb ik mogen lezen voor de Hebban Debuutprijs 2022. Een boek dat ik niet snel zelf opgepakt zou hebben en daardoor des te leuker.

- Maar het boek overtuigt jammergenoeg niet en heeft mij niet weten te raken. Ik werd er niet door verrast, ik heb er niets van geleerd, ik heb geen mooie zinnen genoteerd, ik heb er niet om kunnen lachen of huilen, het wekte geen emotie bij me op. Over een paar maanden kan ik niet meer zeggen wat de strekking van het boek is. Jammer.
- Er wordt nogal wat irrelevante informatie gegeven, bijvoorbeeld locaties, straatnamen e.d. terwijl de karakters vlak blijven; je leert de mensen om Ilse heen niet kennen (man A., dochter June, familieleden), terwijl die toch heel belangrijk zijn voor het boek.
- De essentie van het boek is mij niet duidelijk geworden. Je moet omvergeblazen worden door het winnende boek van de Hebban Debuutprijs; dit boek veroorzaakte slechts een heel klein briesje

Meer recensies van Marielle