Het kerkhof van de zee

Miesleest 27 februari 2023
Het kerkhof van de Zee
Jippie ik mag dit jaar mee doen met de Harper Collins Leesclub.
Het Kerkhof van de Zee geschreven door Aslak Nore is het eerste boek dat we lezen en bespreken.
Een familiedynastie, een verdwenen testament en een schokkend geheim, tel daar een schipbreuk aan het begin van de Tweede Wereldoorlog bij op en je het de basis van een mooie roman. Klinkt geweldig toch?
Het boek begint met een uitgebreide stamboom van de Familie Falck, heel fijn zo kan je tijdens het lezen weer even terugkijken hoe de familiebanden zijn. Als snel in het verhaal, loopt Vera de zee in en komt de familie tot ontdekking dat er iets geks is met haar testament dat heeft ze vlak voor haar dood opgehaald en verstopt, Sasha, haar kleindochter is gedreven en wil de waarheid boven water krijgen. Het verhaal leid je door Noorwegen en het Midden-Oosten op zoek naar de waarheid, deze wordt uiteindelijk verteld in het manuscipt: “het kerkhof van de zee” geschreven door Vera Falck.
Op basis van de cover had ik het boek zelf niet opgepakt, doet wat ouderwets aan, maar op basis van de achterflap werd ik enthousiast, de basis voor een mooie, spannende roman is goed. Echter vond ik het verhaal traag, moeilijk te volgen en een heel groot deel afspelend in het Midden-Oosten, de achterflap dekt helaas niet de lading, maar een klein deel van het boek had echt mijn interesse. Zonder de leesclub was ik in een vroeg stadium afgehaakt, ik kom helaas niet verder dan 2,5 ster voor dit boek.

Meer recensies van Miesleest