Prachtig debuut

Karen van Winkel debuteert met deze roman die ze, na een schrijfcursus, schreef in de eenzame Corona periode.

Ik besloot dus om vorig weekend te spenderen met Robert, maar helaas had ik weinig leestijd, dus het werd een week met Robert en het werd een heerlijke week!

De alledaagsheid spat van de pagina’s in bijzonder, mooie beschrijvende taal.
Ik voelde me elk moment aanwezig naast Robert. In zijn kamer, samen met Jacques, in café Moustache samen met Germaine of op pad samen met Lou en haar camera.
Ik sloot de hoofdfiguren gelijk in mijn hart en Robert nog het meest.
De tijd dat postbodes nog een sociale functie hadden ligt ver achter ons, maar de menselijkheid van dit beroep wordt hier zo hard in de verf gezet. Zo jammer dat dit in het echt bijna niet meer bestaat…

Karen is in de non-fictie wereld fotografe (@leverancier_van_schoonheid) van beroep en het was ondanks dat ik dat wist, toch een verrassing dat ze een groot stuk van haar ‘echte’ job verwerkt heeft in haar roman. Heel boeiend en juist de manier waarop ze in detail gaat om beelden te beschrijven zorgt ervoor dat je écht midden in dit verhaal zit.

Karen schreef een bijzonder boek laat dat duidelijk zijn! De plot twist op het einde is hartverscheurend… en als emotionele lezer had ik natuurlijk mijn doos tissues weer nodig.

Echt een aanrader voor een heel breed publiek! Over liefde, het leven en nooit opgeven…

Dank je wel Karen om dit pareltje te schrijven, ik ga het koesteren!

Omschrijving:
Robert is een eenvoudige man. Zijn ouders zijn bescheiden mensen, niet bestemd voor grootsheid en Robert schikt zich in die realiteit. Het leven kan immers niet voor iedereen groots zijn.
Hij groeit op, verliest zijn ouders en wordt postbode. En dan ontmoet hij twee vrouwen, Germaine en Lou. De ene zal hem leren verlangen, de andere zal hem doen uitstijgen boven zichzelf en van zijn leven een kunstwerk maken.
Het verhaal van Robert is een viering van de alledaagsheid, een tekst die bulkt van optimisme, ook al stelt het leven Robert soms op de proef en moet ook hij zijn best doen om de moed niet te verliezen.

Hoorde jij al eens ooit van ‘het blauwe uur?

Meer recensies van Mitsy & Julie - Leesbeesten